Tuesday, November 27, 2007

Bisnis Kad ...

Sambung sikit post lepas. Aku tengok dalam cerita,Polis orang putih pun pakai bisnis kad. Punye la advance, kat Malaysia ni, hanye orang bisnis pakai kad. Tu pun ade ramai lagi x pakai lagi. Kalau orang awam , lagi x pakai. Buat kebenda! Abis duit je. Itu mentality orang Malaysia terutamanye orang melayu. Dia x tahu kad bisnis merupakan antara iklan yang paling mudah dan murah tapi efektif. Aku, dah ada kad bisnis, hampir setiap bisnis aku buat walaupun unutk NGO, aku buat kad khas punyee. Untuk cerah masa depan kan. Baru gaya koporat sikit. Maybe hasil akan mendatang tiba. Berbalik cerita kad polis tadi, dengan adenye kad ni, secara umumnye akan menyebabkan seseorang itu mudah dikenali ramai. Selalunye, kita dapar banyak kad dari orang lain. Selain catalog, aku akau divide ikut fungsi masing-masing. Kot2 la ada guna masa depan. Kad yang kita buat tu seharusnya menarik dan kreatif. Biar mahal sikit janji dapat perhatian orang. Kan itu matlamat kita memberi kad. Aku pun ade buat bisnis kad ni tapi x jalan. Tak tau kenapa.. Maybe melibatkan IT kot. Xpe nak try gak sampai jadi. Sebab harga dia murah betoi, hampir 30% dari harga kedai kawasan aku ni.

No comments: