Friday, November 23, 2007

CSI

Antara cerita Tv aku paling minat adalah CSI terutamanye CSI : Miami. X tau la. Best betui. Tengok cerita tu, rasa aman dunia ni. Padahal teruk dari dulu lagi. Bagi aku, cerita ni aku minat sebab kaedah forensic yang diaorang guna tu la.Aku kalau bab forensic ni suka betoi, macam bidang lama aku la, Dah lama x praktis ni. Dulu aku keje untuk elak forensic. Nasib baik la, kebanyakkan kes settle. Tu la kalau orang x minat buat keje. Ajak minum teh, dah settle. Cesss! Ye ke, berpeluh gak nak settle masalah ni. Itu la kelebihan bidang forensic ni. Boleh nampak zahir dan batin sesuatu. Patutnye benda ni jadi amalan di seluruh Negara. Baru BPR xde keje. Ni tidak. Polis punye skaud CSI pun x canggih. Macam mane nak settle kes. Nasib baik kan Malaysia ni orang buat salah kebanyakan ornag tidak berpelajaran tinggi. Kalau kat USA tu, sikit2 lawyer uruskan. Sampai urusan sekolah anak pun pakai lawyer.Poning nak jawab tu. Dah minat, kena tengok la.

No comments: