Friday, December 28, 2007

Banjir loooo

La post sebelum ni cadang nak cerita tentang banjir. Melalut ke cerita harga sawit pulak. Xpe aku smabung pasai banjir . Masa aku ke Temerloh, jalan ke KL dah ditutup so, semua kenderaan kena exit temrloh. Apa lagi, jem la dekat 1 km dari plaza tol. Bayangkan satu lorong jadi 3 lorong. Bersempit2 keta2 yanga ada kat situ. Lepas keluar tol, terus ke Temerloh. Sampai di , aku melihat kiri dan kanan jalan, sudah penuh melimpah air menenggelam premis kedai dan beberapa stesen minyak. Dah la keta aku minyak itnggal sikit, stesen minyak pulak tenggelam. Aku terus ke pusat Bandar dalam satu barisan kenderaan yang panjang. Tengah2 lalu, tiba2 je aku aku kena redah banjir. Tu yang aku paling benci ni. Abis la keta aku.. Nak undur xleh dah. Lalu jela. Nasib baik xde apa2. Karang mati keta tengah2 banjir meraung aku nak baiki keta. . Dah lalu , p la TheStore nak beli barang keperluan hidup. Sampai ke sana, aku tengok hampir semua kedai tutup. Heran aku, masuk dalam The Store, baru aku tau, elektrik tiada. Dah dua hari dah. The Store pun pakai generator. . nasib baik ade lagi stok barang. Kat tempat aku dah abis licin, orang beli buat stok takut2 banjir menjadi lebih besar. Aku pun nak balik. Tak nak le lau tempat banjir tadi. Aku pun pusing le tempat lain. Pusing lalu ikut industri, jln tenggelam. Lalu ikut Kampung JPJ putus putus, so, nak x nak kena le lalu jugak jalan banjir tadi. Nak tunggu, karang naik air karang, kena tido pula kat Temrloh ni.. nasib baik lepas, aku pun balik ke rumah dengan minyak tah cukup ke tidak. Confiden je la.

No comments: