Wednesday, October 10, 2007

Rumah & Kedai x siap…(Part II)

Mengikut struktur perubahan kemajuan Bandar tempat aku ni, banyak perancangan yang aku lihat nak bina projek2 perumahan. Keluasan sehingga 150 ekar. Besar gak tu. Tambahan lagi Pembinaan Bandar pinggiran jalan utama. (sches, Bandar utama kecil lagi, dah nak bina Bandar pingiran) Ini semua akan menimbulkan kesan positif dan negative. Dari kesan positif, banyak orang kan memiliki rumah sendiri. Tempat aku ni, ramai sungguh nak beli rumah. Bayangkan ada koperasi tu baru je buat survey nak bina rumah. X sampai seminggu. Dah habis dibooking. Sampai orang2 marah x dapat peluang. Padahal aku tengok dari borang survey tu, harganye mak datuk mahal macam duk kat KL.. Bankrap2 Nampaknya kalau xde orang dalam, tertinggal la.
Secara amya kalau nak untung cepat boleh la beli umah kat kawasan aku, member aku beli rumah harga asal RM60k sekarang ni nilai dia jadi RM200k. Pelik betui aku. Kenapa la jadi macam tu. Besar sangat margin untung tu, Itu semua cerita adalah untuk tempat aku kat pendalaman ni. Tempat korang aku x tau la. Kalau rajin try buat survey sikit. Nak tengok progress nilai hartanah. Aku rasa mesti meningkat gak walaupun x banyak macam tu. So, seperiti yang dikatkan oleh, cikgu Azizi Ali kita tu, belilah rumah untuk tujuan pelaburan .
Macam mane pulak kalau xde duit beratus ribu ringgit tu? Betui gak yee. Bukan semua orang ada duit banyak tu. Tunggu … cerita aku lain kali.. byee

No comments: