Monday, October 8, 2007

Entah pa-apa tah..

Assalammualaikaum, apa kabar semua.
Dah lama x post. Minggu ni ada masalah sikit. Dail-up phone aku x leh pasai terlupa nak p bayar bilnya. So secara auotmatiknye line telefon kena potong la. Sekarang TM strict sikit. Lambat bayar je terus potong line. Dari segi koporat, ia perkembangan yang bagus. Dapat menjana pendapatan sampingan yang aku rasa berbaloi gak la berdasarkan sikap rakyat Malaysia yang macam aku.
Lupa atau Terlupa ataupun buat-buat lupa.
Ini menunjukkan bahawa kita rakyat Malaysia ni kenalah berhati2 atas pergerakan ataupun lebih tepat pengurusan duit sendiri. Walaupun elemen semakin menjadi perhatian akan tetapi setiap tahun akan ada pergerakan orang baru mendapat banyak duit. (orang baru keje la tu). Elemeen ini masih tidak diambil berat biasanya oleh orang jenis ni. Maklumlah baru nak belajar pegang duit. Dulu payah nak pegang duit kerana duduk di bawah ketiak mak bapak. Kemudian masa belajar, first time pegang duit sendiri akan tetapi hanya lepas-lepas hidup sebab maklumlah bergantung kepada duit pinjaman (PTPTN! Bayar jangan x bayar) . Opss! Sebelum tu kat sini aku agak heran la, selalu kata duit x cukup siap minta duit kat PAMA lagi tetapi kalau bak bergaya kalau golongan koporat. Try tengok handphone. Waduh! Waduh! Canggih2 belaka. HP siap dengan pelbagai kemudahan. Dulu WAP, kemudian GPRS sekarang tengah hot 3G dan yang terbaru 4G(x sampai lagi kat Malaysia tapi dah ada orang pakai hp support 4g ni.) Naik pening kepala aku dibuatnya. Aku ni dari belajar sampai keje sekarang ni masih x reti nak pakai WAP tu. Payah2 jual hp tu, then beli Nokia 3310(bukan beli la, amik ayah aku punye. Jimat duit) WAP,GPRS,3G semua benda apa aku pun x tau. Pernah Tanya tapi lupa. Rasa2 platform untuk serve mobile internet . Ye la kot! Apa2 semoga mak ayah mereka tu bahagia..
Eh! Dah mengarut ke mana la aku ni. Mula cerita pasai lama x post tetiba lepas ke 3G pulak. Aku ni memang macam tu. Kalau dapat computer nak menulis, memang pelik2 je cerita. All in one. Xpe la. Janji hajat aku nak bercerita ni tercapai.. Kawan aku kata aku boleh la buat ebook sebab banyak idea. TERfikir gak, tapi nak cerita tentang apa aku bab2 mengarut cam ni expert la. Tapi kalau masuk bab serius ni, edeh…. Malas pulak nak fikir. Tengok la kalau ada cerita. Mungkin aku nak beli panduan membuat ebook yang ada dijual. Sape yee lupa pulak. Xpe kalau nak buat ,aku cari la author tu..
Ok lah sekatat ni. Byeee…

No comments: