Saturday, April 30, 2011

Tolak Settle luar....

Salam.
Kawan baru semalam pergi ke Kuantan setelah selesai solat Jumaat. Tujuannya adalah untuk berjumpa dengan pengurusan Sebang Perdana SB bagi membincangkan untuk menyelesaikan tuntutan kawan terhadap Denda Serahan Lewat Siap bagi rumah baru kawan.
Seperti dijangka, pihak pengurusan syarikat itu cuba menawarkan hanya 60% dari total amount yang dituntut. Kawan cuba untuk merundingkan supaya sekurang-kurangnya dapat 70% atau lebih sehingga 80% seperti GPK sekolah kawan.
Kawan terpaksa menolak offer yang dikemukakan kerana bagi kawan, tawaran yang dikemukakan itu tidak berbaloi dengan apa yang dilakukan oleh syarikat itu.
Xpe lah. Kami akan berjumpa di tribunal untuk menentukan nasib masing-masing. Bagi kawan, mesti menang punya kerana kalau tak menang apasai syarikat tu offer settle luar kat luar. Tunggu hang ka mahkamah nanti...
So, selepas itu kawan bersama keluarga kawan pergilah berjalan-jalan di Kuantan. Memandangkan dah nak petang, kawan pun pergilah ke ECM (East Coast Mall). X beli apa-apa. Just nak berjalan.


Tengah makan di Chicken Rice Shop. Anak kawan nak makan nasi.


Pose menghadap kamera hp.


Dalam troli selepas shopping sikit di Carefour


Bergaya lagi di atas escolator.....

Ru

No comments: