Monday, June 11, 2012

Kursus Kejurulatihan Bola Baling Tahap 1 MAHF

Salam..

Mulai hari ini (11 Jun 2012) sehingga 14 Jun 2012 (Khamis) , kawan bersama 50 orang jurulatih-jurulatih dari daerah-daerah negeri Pahang telah terpilih (atau memlih diri)) untuk mengikuti kursus jurulatih bola baling tahap 1 kebangsaan .. Kursus yang julung kali diadakan di negeri Pahang diiktiraf sepenuhnya oleh Persekutuan Bola Baling Malaysia ..

Itu sahaja dahulu untuk diceritakan setakat ini.. Dari 70 orang yang dihantar nama, hanya 50 orang sahaja yang hadir kursus ini yang dianjurkan atas inisiatif Setiausaha Persatuan Bola Baling Olimpik Pahang, En Riduan bin Jamaludin.

UPdated.. tulis dah.. tapi ilang.. so layan gambar dulu.























6 comments:

azam said...

Salam,saya cikgu Azam dr Lipis.Nak tanya bila lagi akan diadakan kursus kejurulatihan atau pengadilan bola baling?

azam said...

Salam,saya cikgu Azam dr Lipis.Nak tanya bila lagi akan diadakan kursus kejurulatihan atau pengadilan bola baling?

adrianiamri said...

Salam...

sori lama tak baca sena diri... Terima kasih atas pertanyaan...

Berkenaan Kursus Bola Baling Tahap 1 untuk tahun ni..rasanya sudah tiada... maybe tahun 2013, persatuan akan merancang untuk adakan lagi kursus tahap 1 jika ada permintaan dari orang ramai... Selalunya, pertanyaan tentang kursus akan dibuat semasa kejohanan MSSP... Kalau berkesempatan ikut pasukan Daerah, tanyalah PT Daerah masing bila mereka pergi mesyuarat PT yang selalu diadakan malam terakhir...

Atau berikan nama dan no tel anda dan rakan2 anda yang berminat untuk menyertai kursus ini.. Nama anda akan dimasukkan dalam senarai awal untuk kursus tahap dan lain2 kursus bola baling...

PT Lipis, boleh tanya En Saidin dari SK Kuala Medanng... Or En Suhaimi dari SMK Clifford ...Mereka agak rapat dengan PT Negeri... mungkin maklumat terbaru boleh didapati...

Jika free akhir nov ni, boleh mendaftar sebagai pegawai sokongan untuk Bola Baling Kebangsaan bawah 15 tahun... 27 nov - 3 dec di jerantut.. boleh tambah kenalan dan pengalaman... berminat boleh tinggalkan nom hp di sini or emel saya,,, Tq

muhammad abdul rahim said...

assalamualaikum..saya muhammad dari jengka..saya terlalu berminat dengan sukan bola baling ni..saya bermain bola baling sejak saya berumur 10 tahun..saya ada 8 taun pengalaman bermain bola baling dan alhamdulillah pada kejohanan bola baling peringkat daerah maran awal mac 2013 yang lepas,saya berpeluang melatih smk maran dan berjaya merangkul tempat ke tiga..masalah saya sekarang,saya tidak mempunyai sijil kejurulatihan atau apa apa yang berkaitan dengannya..umur saya baru mencecah 21 dan saya ingin meneruskan langkah dalam bidang kejurulatihan bola baling ini..saya minta sangat kerjasama dari saudara..

muhammad abdul rahim said...

assalamualaikum..saya muhammad dari jengka..saya terlalu berminat dengan sukan bola baling ni..saya bermain bola baling sejak saya berumur 10 tahun..saya ada 8 taun pengalaman bermain bola baling dan alhamdulillah pada kejohanan bola baling peringkat daerah maran awal mac 2013 yang lepas,saya berpeluang melatih smk maran dan berjaya merangkul tempat ke tiga..masalah saya sekarang,saya tidak mempunyai sijil kejurulatihan atau apa apa yang berkaitan dengannya..umur saya baru mencecah 21 dan saya ingin meneruskan langkah dalam bidang kejurulatihan bola baling ini..saya minta sangat kerjasama dari saudara..

adrianiamri said...

En. Muhammad,

Lama tak membaca .. tetiba baca, terjumpa komen ini. Rasa macam kenal. Ni adik cg Maran ni. Ada team lelaki kita lawan di peringkat kumpulan masa MSSD aritu di SMK Kg Awah.

Satu perkembangan menarik memandangkan baru menjadi jurulatih. Tentang kursus Tahap 1 bola Baling. Nampaknya masih tiada berita apa-apa. Ramai jugak rakan-rakan bertanya bila kursus. Tapi tiada info yang kawan dapat. Nak pulak sekarang ni PBBOP iaitu persatuan bb Pahang digantung khabarnya. Lagi takde apa2..

Dengarnya sudah ada persatuan baru sedang proses pendaftaran iaitu ,Persatuan Bola Baling Pahang. yang atas Olimpik , yg ni xde olimpik. Tak kira lah janji ok..

Apa perkembangannya nanti kawan updated di sini..

Jika berminat sambil tunggu kursus bola baling, ambil duhulu kursus Sains Sukan Tahap 1 Kebangsaan. bila join sekali kedua sijil baru layak diiktiraf sebagai jurulatih tahap 1 kebangsaan.

Akhir tahun ni, mungkin kawan akan buat kejohanan bawah 15 tahun daerah MAran. Khas untuk budak lepasan PMR sahaja. Boleh prepare awal. Kalau tak jadi, prepare untuk tahun depan. Cadangnya tahun depan nak awalkan kejohanan peringkat daerah kerana untuk membolehkan latihan pusat ke peringkat negeri lama sikit.
Jika berminat,boleh join. Tapi macam biasa ler.. Anda akan buang masa, tenaga dan wang ringgit jika join sukan ni... Harap faham. boleh jumpa Cg Azri SMK Maran 2 merangkap PT Maran untuk berbincang.