Wednesday, May 1, 2013

Hari ke-11 PDM Jengka 8 : Kempen terus diperhebatkan...

Salam.

Tinggal 5 hari sahaja lagi sebelum semua pengundi berdaftar berpeluang untuk menunaikan tanggungjawab mereka kepada negera. Semua rakyat Malaysia menunggu tarikh keramat 5 Mei 2013 untuk menunjukkan kepada semua apa hak anda.Oleh itu, marilah semua, kita bersama untuk menagajak semu yang sudah mendaftar untuk menunaikan tanggungjawab itu.

Berbalik kepada aktiviti harian PDM Jengka 8, nampaknya unit jentera terutamanya Pemuda dan Wanita sedang memperhebatkan unit masing-masing dalam memenuhi KPI yang disasarkan kepada mereka.

Wanita dengan program JR , pemuda dengan program promosi.. Masing-masing saling bekerjasama untuk memastikan apa yang disasarkan oleh PDM dapat dicapai. Kawan cuba memberi nilai dan input bagaimana untuk menetapkan sasaran agar pergerakan dapat ditentukan kepada yang sepatutnya. Walaupon selama ini, Peti Undi Jengka 8 sentiasa memihak kepada BN , itu bukan bermakna para petugas boleh bergoyang kaki. Tambahan pula, corak pengundi sekarang terutamanya para pengundi muda dan baru sedang mencari hala tuju apa yang patut mereka dapat.

Nah.. Inilah peranan unit jentera kedua pihak bertanding tidak kira BN atau PAS. Siapa yang mula dekati mereka itu, maka undi akan bertambah bagi parti mereka. Itu yang kawan nampak kekurangan atau lebih tepat dikatakan strategi yang tidak dijalankan. Setiap masalah atau kekurangan boleh diatasi dengan pelbagai cara. Dengan syarat, semua fokus dan sentiasa bersemangat untuk mencapai apa yang disasarkan.

Sekarang para petugas sedang mempersiapkan gerak kerja ke arah perjalanan hari pengundian nanti. Pembukaan barong BN, logistik dan senarai para peronda sedang diperhalusi agaar semuanya berjalan lancar. Harapnya, tiada masalah yang timbul. Di sini, Puteri akan menjadi pemain utama. unit lain akan turut membantu.

Sementara itu, aktiviti bilik gerakan tertumpu kepada program promosi.Pihak DUN Pulau Tawar pula merancang untuk mengadakan aktivit peringkat kawasan DUN pada pagi 1 Mei nanti. Jika berkesempatan, kawan akan melaporkan aktiviti tersebut.

Setakat ini sahaja untuk laporan hari ini. Kawan akan cuba memberikan berita sehingga hari pengundian nanti.

Sedikit gambar untuk dikongsi...



Para Pemuda sibuk menampal gambar calon..



Para petus sedang memasang meja yang baru diperoleh untuk kegunaan UMNO Jengka 8.


Kerusi yang disusun oleh para petugas



Unit Wanita sedang berehat sebentar sementara menunggu petuas siap menjalankan tugas mereka.



Urusetia sedang memberi panduan kepad para petugas







No comments: