Tuesday, May 3, 2011

Perkembangan Rumah Baruku....

Salam..
Sekarang rumah baru aku ni tengah ditambah dengan ukiran tepi siling kapur. Aku menggunakan khidmat buruh Indonesia. Ingatkan upah boleh ler murah..Harga boleh tahan tinggi. Dekat nak sama pakai kontraktor tempatan. Kalau aku tahu aritu, baik pakai orang kita… xpe. Pengajaran….
Sekarang, rumah aku sedang menunggu order siap. Firstly Grill… Dah dekat 3 bulan tunggu, x siap-siap. Padahal deposit RM1k dah bayar seawal bulan Feb aritu.. Nak batal, karang kena tunggu orang lain jugak..Serupa… Ini kes nak guna orang kita..Member aku pakai cina, cepatlah siap…X sampai sebulan , kerja beres…
Order Kedua, Kabinet dapur.. ni dalam jangkaan hujung bulan April 2011 ni siap lah.. Aku target, siap grill ngam2 boleh pasang cabinet… Pasai cabinet ini, ni antara benda aku tempah dan beli paling mahal.. Budget RM20,000.. Dulu x termimpi pun akan renovate dapur ni..Habis kuat pun angan nak renovate rumah untuk tambah bilik jer……xpelah.. Dapat lebihan loan, settle semua duit..
Yang ketiga pula, wiring lampu.. Ni xde masalah apa-apa.. Cuma kawan jer lambatkan pemasangan. Cadang nak tunggu sampai grill siap baru nak install lampu…. Tengok lah nanti…..
Secara keseluruhannya, kawan masih ternanti-nanti bila pusingan pening kepala akan bermula. Katakan rumah semua siap mei 2011 ni. Maka mesti nak guna…cadangan asal nak duduk petang-petang dan hujung minggu saje… Tapi kawan rasa macam tak praktikal saja…Mana tak, aci weekend mesti balik kampong.
So, plan baru berpindah ke rumah baru lah… tapi wujud masalah lain pulak..elok2 tinggal rumah hanya 2 minit nak motor ke sekolah..Kena naik kereta tempuhi jalan selama 30 mint pergi dan 30 minit balik… itu antara persoala yang bermain di kepala kawn bila sampai masanya kelak…
X tau lah…….. sekarang ni, paling penting siapkan rumah dulu. Relax…..









1 comment:

Don Balon said...

Rumoh aok no berapa dobit?
koi pernoh tanye dua tahun sudoh..
mehey ya amat semi d dua tingkat te..
plan nok juey jugek rumoh baranang ni, nok balik duk pahanc jugek weh kuikui